Lagledelsen har ansvar for at hallens ordensregler blir overholdt.
Det må utvises varsomhet ved bruk av hallen og hallens materiell. Vis hensyn til andre, og forlat gjerne banen i bedre stand enn når du kom.
Søppel skal ryddes vekk og kastes i søppelkasser.
Fotballsko og annet utstyr skal rengjøres før bruk i hallen.
Piggsko (friidrett) og skruknotter skal ikke benyttes på kunstgresset.
Brukere/leietakere skal rydde banen umiddelbart etter bruk. Mål fjernes etter hver trening, og plasseres på anvist plass. Målene løftes eller trilles vekk. Ansvarlig trener/leietaker skal påse at dette gjøres. Opprydding og klargjøring av selve banen skal være avsluttet når neste lag skal starte sin trening
All form for rusmidler er forbudt i Rindalshallen (snus, tobakk og lignende).
Mat er ikke tillatt i hallen.
Tyggegummi, godteri eller gjenstander av glass eller annet knusbart materiale er ikke tillatt i hallen.
Kjøretøy/sykler er forbudt i hallen. All bruk av annet materiell og egne midlertidige installasjoner inne i hallen skal godkjennes av Rindalshallen AS før bruk.
Dyr har ikke adgang til hallen.
Rindalshallen er ikke ansvarlig for tap av verdisaker som legges igjen i hallen.
Bruker/leietaker er ansvarlig for all skade som måtte bli påført hallen og dens materialer såfremt dette ikke skyldes normal slitasje.
Alle skader/mangler skal umiddelbart meldes til Rindalshallen AS